Konferencja „I love marketing” (edycja online 2021)

Nazwa wydarzenia

Czym ta edycja różniła się od 9 poprzednich?

Konferencja „I love marketing” ma już swoją wyrobioną markę. Przez wielu uznawana jest za nieoficjalne Mistrzostwa Polski w marketingu. Jestem narratorem imprezy od jej początków w 2016 roku. To też miejsce, w którym czuję się, jak w domu. Za niektóre z najmocniejszych stron #ilovemkt uważam grywalizację (widzowie głosują na każdą z prezentacji, a do kolejnej edycji konferencji zapraszani są tylko prelegenci z najwyższymi notami), a także atrakcyjny, wymuszający zwięzłość format 18-minutowych prezentacji.

Czym innym jest jednak oglądanie blisko 20 wystąpień dziennie na sali kinowej przez 4 dni, kiedy jesteśmy wszyscy w jednym miejscu i czuć energię prelegentów, a czym innym – uczestniczenie z domu, gdzie mamy setkę innych spraw domagających się załatwienia, dzieci nad głową – a także świadomość, że wieczorna integracja to marzenie ściętej głowy.

Dlatego zupełnie zmieniliśmy stylistykę i otoczenie wystąpień (o czym za moment), a do tego skróciliśmy wydarzenie – z 8-9 godzin do 4-5 godzin dziennie.

 

Facebook

Wczytując post, wyrażasz zgodę na politykę prywatności firmy Facebook.
Dowiedz się więcej

Wczytaj post

 

Co zrobić, by nasi Odbiorcy czuli wspólnotę?

Wspólnie z Organizatorami wypracowaliśmy formułę, której uczestnicy konferencji nad Wisłą jeszcze nie widzieli. Po pierwsze, prelegenci nagrywali swoje prezentacje w studiu najwyższej jakości. To znaczy, że mieli kilka dni, by swoje 18-minutowe wystąpienie przed kamerą doszlifować do perfekcji. W duchu minimalizmu znanego fanom Apple’a, nagrywaliśmy wystąpienia na białym tle, ale z 4 kamer i przy doskonałym doświetleniu. Później animatorzy dodali prezentacjom dodatkowej wartości – niemal co 10 sekund zmieniali treść grafiki boku prelegenta. Tworzyli wielowymiarowe animacje, przystępne wykresy, czasem też dodawali krótkie filmiki i memy.

Gdyby tego było mało, te prezentacje były jedynie punktem startu świetnych dyskusji. W studiu zgromadziliśmy wszystkich prelegentów danego dnia, a moim zadaniem było spajać całość, dodając Widzom więcej wartości. Poprowadziłem więc wielogodzinne, atrakcyjne rozmowy na miarę najlepszego telewizyjnego talk-show. Wartość merytoryczna okraszona była lekką, dowcipną i przystępną formą.

Nie rozstawałem się z tabletem, z którego odczytywałem komentarze Widzów, a także pytania, które nadesłali w sekcji Q&A.  Do tego oczywiście pracowałem z tradycyjnym „uchem”, z pomocą którego Organizatorzy przekazywali mi prośby i wskazówki.

 

Facebook

Wczytując post, wyrażasz zgodę na politykę prywatności firmy Facebook.
Dowiedz się więcej

Wczytaj post

 

Otwarta antena – czy bać się nieprzychylnych komentarzy?

I tu największe zaskoczenie: nie! Jak możesz zobaczyć w filmiku powyżej, przez wszystkie 4 dni odebrałem na antenie kilkadziesiąt połączeń telefonicznych. Uczestnicy konferencji mogli zadzwonić i zadać dowolne pytanie prelegentowi, a także podzielić się swoimi przemyśleniami.

Dzięki temu mogliśmy liczyć na wiele inspirujących dyskusji. Magdalena Urbaniak, jedna z prelegentek, powiedziała wręcz, że wykonujemy dla dzwoniących darmową pracę kreatywną. Jestem niesamowicie szczęśliwy, mogąc być częścią tak niezwykłej inicjatywy, jaką jest otwarcie łącz niczym w „Szkle kontaktowym”. Uważam, że taka odwaga Organizatora jest papierkiem lakmusowym zaufania, jakim obdarza swoich Odbiorców.

Do studia dodzwoniło się wielu marketerów, niektórzy dzwonili z wielkich miast, inni z małych ośrodków. Byli tacy, którzy zarządzają wielkimi budżetami, ale przede wszystkim byli ci, którzy w świecie marketingu stawiają pierwsze kroki. Moją ambicją było to, co zawsze – by wszystkich traktować równo, z tą samą atencją – i by każdy mógł poczuć, że jesteśmy tu we wspólnym celu. No i najważniejsze – nikt nie pozwolił sobie na hejt ani przytyki do którejkolwiek z osób. Przez wszystkie dni utrzymaliśmy świetną atmosferę i to mimo imponującej liczby blisko 1000 widzów.

O tym, jak współtworzyłem poprzednią, hybrydową edycję, przeczytasz tutaj.

Opinie

Co mówią organizatorzy i uczestnicy

Karolina Antowska
Karolina AntowskaOrganizatorka konferencji #ilovemkt
Czytaj więcej
Pandemia wywróciła rynek eventów do góry nogami, a my musieliśmy przenieść konferencję do online. Co się z tym wiązało? Nowe medium wymagało nowego formatu, a naszym największym wyzwaniem i celem tej edycji było zbudowanie interakcji z uczestnikami online. Nie wyszłoby to tak dobrze bez genialnego prowadzącego.
Zawsze na czas, zawsze zaangażowany i przygotowany. Cóż więcej powiedzieć - Maciek jest najlepszy w swoim fachu, bezdyskusyjnie.
Miejsce wydarzenia
Online
icons/ui/marker
Klient wydarzenia
sprawny.marketing
icons/ui/heart
Data wydarzenia
20.04.2021
- 23.04.2021
icons/ui/calendar
Kategoria wydarzenia
Konferencja, Online